Croatien - söndag

Datum: 2008-06-29 Klockan: 15:43:25
Hej!

När man är på semester, eller för mig är det så, eller överhuvetaget är ledig. Då glömmer jag helt bort datum och veckodagar. Men idag vet jag att det är söndag för det har jag kollat upp.
Idag gick vi till hamnen, trodde jag skulle dö av värmen, och så poff var mamma försvunnen där nere. Efter en kvart hittade vi henne. Hon hade vart på toa. Hon sa det innan men vi visste ju inte vilken toa.. aja, det var lite oroligt där ett tag för vi skulle med bussen men vi missade den men det  gjorde inget. VI tog en annan buss istället. En sightsingbuss. Man sitter och lyssnar på nån radiogrej.. En egen. Man kunde välja mellan tio språk men tyvärr inte svenska... men norska så nu kan jag de :P och itne så blurrig norska som man inte hör nåt av, utan tydlig. Nu har vi iallafall ätit lunch och jag har spanat in blggarna jag följer. vi ska gå å bada snart när vår välförtjänta vilpaus är över. Det blir gött ;) lite snorkling och så.
Hmm.. på tisdag åker vi hem. Skönt att komma hem men det är så fint här.. men faktiskt så är det FÖR varmt ibland. Och det är inte kul. Och solen brukar ju finnas hemma. Fick mejl från brodern och han skrev att det var rätt varmt i sweden oxå. Iallafall fuktigt så att man blev lite svettysvetty.

Medans jag varit här så jag läst mina två böcker. Efter typ tre dagar så jag fick låna mammas bok haha.
Första var Linas Kvällsbok 1. Inte min smak. Tyckte att den var riktigt tråkig och så. Men den är ju bra om man vill få tiden att gå..
Och så läste jag Anne på Grönkulla. Den var mycket mer min smak. Alltid nya grejer, mycket tankar och filosofi eller vad man ska säga så det kändes som om man verkligen lärde känna Anne...
Nu läser jag nån bok som heter Mig ägen ingen. Har inte kommit så långt men de är typ en ensamstående pappa som lägger alla pengar på sprit. Berättar mer när den är slut. Kommer nog läsa den på flyget. Tre timmar eller nåt.

Nu kommer en fråga här angående PS, eller det jag ska göra. Träna mig i ps.
såå, frågan lyder:
Vad ska jag göra för bild som förstabild?
Redigera ett foto på nåt speciellt sett eller göra nått speciellt collage eller en headerliknande bild där man börjar från grunden?

Och ett meddelande till Flisan:
Säg hur du vill ha den gröna headern i ett mejl men infot:
- Vad bloggnamnet ska vara.
-Storlek. (antal px. bredden och så som du hittar i stilmallen).
-Om du vill ha annan färg oc blommbild.
- Om du vill ha info och vad som ska stå där.'
- Om du vill ha en extrabild och form + storlek på en. Bifoga bilden / bilderna.

Du har min mejladess så det är bara att mejla. Ska blir kul att fixa den bara så att du vet:P

Jag har även kommit på en idé! Jag tänkte faktiskt på den häromdan och så nämnde mamma den för nån timme sen.
Jo, jag tar en Dagens Bildfråga. Jag tar en bild som jag antingen beskär, fotar konsigt eller mojsar till den på nåt sett. Så får ni läsare gissa vad det är för motiv. Har inte nåt pris utan skriver bara rätta svaret i bloggen och vem som gissaded rätt först! Detta tror jag kan bli jätteskojj. Vi ger väl det ett försök?

Hejdå för stunden eller dagen kära vänner och svara gärna på de olika frågorna som jag skrivit så hörs vi.
Många varma (och tyvärr lite svettiga) kramar från
Stina Skog



Kommentarer
IdaBjörck sa:

häftug header :D

2008-06-29 / 16:13:09 / http://idahbjork.blogg.se/
Nina sa:

Nej, haha va roligt!! Det hade jag faktiskt ingen aning om :P Om du har en bild på den får du jätte gärna skicka den till mig :D



[email protected]



KRAMAR!!

2008-06-29 / 18:27:29 / http://nicaah.blogg.se/
Anonym sa:

åker du direkt till landet när ni kmr hem ?

2008-06-29 / 18:29:45 / http://nicooes.blogg.se/
Flisan sa:

ska försöka fixa det där med headern snart... närhelst jag får tid och lust! =)

2008-07-01 / 16:09:30 / http://thunan.blogg.se/

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback