Vaaaaaaarmt

Datum: 2008-06-28 Klockan: 14:38:13
Ååh, herre min gud. Nää. men alllså det är stekhett här, idag är det den varmaste hittils, 37grader i skuggan! Och strålande solsken. Och vi har gått upp och ner i trappor för att komma till ett nytt badställe, himla skönt att bada efter den svettiga turen.
Och så har jag sett tre små kattungar, ni får straffa mig för att jag inte hade kameran med mig.. Såg dem på väg ner till badet.
Ikväll när det är lite svalare så ska vi gå på nån mur här i Dubrovnik. Stadsmuren. Då har jag med mig min sötnos, såklart ;)

Jag har gjort en lista med olika mål som jag vill genomföra, har redan gjort ett av dem, men de är hemliga. Eller inte alla men just de var iallafall hemligt så lite tråkigt för er iallafall. Men jag tänkte säga att det känns bra, iallafall för mig, att skriva ner vad man vill lyckas med. Vad man har att kämpa för lite grann. Vissa kanske tar hela livet, vad vet jag men det känns mycket bättre efteråt, iallafall för mig och dehär målet.

Jag har även planerat lite för bloggen. Om jag ska skriva om något speciellt. Ska ju fortsätta med dagens tanke men de blir när jag är hemma igen. Hade även tänkt lägga upp lite mer "vardagsbilder" eller vad man ska säga. Förstår ni vad jag menar? det tror jag kan liva upp bloggen lite. Som jag nämnt så kanske lite designändring, men headern ska vara kvar där den är. Punkt slut. Jag gillar den så mycket. Så Stinig.
Men jag ska börja jobba mer med photoshop. Inte bara bildredigering utan även lite annat. Det blir nog kul. Fast det fåfr bli när det regnar. Så kan jag lägga in en sån så ofta jag blir klar, en redigerad bild allså, så kan man följa framstegen i bloggen. Ett mål får det bli.

Bloggen för mig är inte bara att andra ska läsa den, även fast det är kul, skulle nog blogga iallafall, fast kanske inte lika  mycket men jag gillar att få ut mig lite i skrift eller vad man säger. Även om jag inte berättar så mycket om mitt privatliv så invecklat eftersom man inte ska skriva vad som helst offentligt men allt sånt känner ni ju säkert redan till. Nej, men jag tycker att jag har utvecklats genom bloggen, mitt sätt att skriva och formulera mig och även annat. Det betyder mycket för mig.

Fick en kommentar från Nicole att det skulle regna i sverige i helgen. Inte kul för er men jag drabbas ju inte, hihi. Men de skulle bli sol igen på onsdagen, kommer hem på tisdag sena kväll eller natten till onsdagen. Vilken tajming allså!

Jag skrev ju om kattungar förrut, jag kanske har nämnt att vi ska skaffa katt nu när vi kommer hem. I slutet på juli nångång. Hittat ett fint par kissar som det kanske blir en hane av, lägger in länk här
http://www.blocket.se/vi/16884701.htm?ca=11_s
vilka sötnosar.. En hane som ska heta Boris, hihi (a), om de finns kvar en hane när vi kommer hem! Det finns iallfall en nu, eller för nån dag sen. Mejlade nämligen.

Aja, nu ska jag kolla lite annat på datorn så vi får se när det bli igen. Var ute och åkte båt och badade igår i 7 timmar och när vi kom hem duschade vi och sen åt vi. Det började blixtra och det verkligen blinkade på himlen. Inte som sverige. Helt annat åskväder.. huhu. Men iallafall, då var jag så trött och ville inte sitta ute med dator i blixrande dunderväder så det blev ett rätt långt inlägg  nu istället. Kanske blir mer ikväll eller så imorn eller nåt. Hadebra så hörs vi. PUSS♥

Kommentarer
Elin [ n e v n a r i e n ] sa:

åh vilken häftig header du hade! :D



sv: Jo alltså.. kom ihåg-knappen fungerar inte... utan man måste skriva i sitt namn och bloggadress varje gång man kommenterar, trots att man försöker att fylla i kom ihåg mig...

Den slutade fungera när jag fick mitt domännamn: www.nevnarien.se istället för nevnarien.blogg.se... Har mejlat blogg.se ang detta men de har inte tid att kolla på det just nu :/

2008-06-28 / 14:52:41 / http://nevnarien.se/
Elin [ n e v n a r i e n ] sa:

sv: jo det var ett jäkla tag sen :/ Men de har mycket att göra med den nya plattformen bla så det är inte direkt sånt här som prioriteras ty värr :/

ddesignadinblogg.se har samma problem och han har ändå haft sin domän mycket längre än mig...

2008-06-28 / 15:01:09 / http://nevnarien.se/
Elin [ n e v n a r i e n ] sa:

sv: Det är avancerade html-kunskaper, så det skulle bli ganska komplicerat att förklara hur man gör. Jag har hållit på med den här typen av kodning väldigt mycket och t.o.m. för mig var det ett himla trixande för att få till det...

Tyvärr.... :/

Men tack för att du gillade det :D

2008-06-28 / 15:11:41 / http://nevnarien.se/
Anonym sa:

vi har haft tur här hemma det har inte regnat än iaf! Jag var i italien när det åskade o blixtrade och det var inte roligt kan man ju säga ;P.

Kraaammmmarrr <333

2008-06-28 / 18:40:40 / http://nicooes.blogg.se/
S A R A sa:

åh va kul me värme <333

2008-06-28 / 19:07:28 / http://zaaurahs.webblogg.se/
Stina sa:

Kul men värme. Men de kan bli för mycket av det goda.. och jag brukar klara rätt mycket värme men detta känns som om jag steks till en liten plätt :P haha



Jag tror att det är annan blixtochdundergrej här åt medelhavshållet. Kroatien ligger ju nära italien fick jag veta. Mitt geografiska sinne är inte så bra med tanke på att jag trodde att K låg lite neranför tyskland, pch lite åt lettlandhållet. Men icke sa nicke. Det förklarar värmen..

2008-06-29 / 15:50:01 / http://skogens.blogg.se/

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback