min älskling

Datum: 2008-03-12 Klockan: 18:31:01
hej igen.
jag har inte berättat om min älskade vän Alva! Hon är helt och hållet underbar, hon är snäll, mysig, alltid glad och massa annat. Jag skulle inte kunna tänka mig ett liv utan henne helt enkelt.
hon är en jaktlabbe och vi har vart med om så mycket. jag kanske ska berätta allt från början (men en kort variant)

Hon är född dejn 7 mars 2003.
Jag mötte henne nät hon var tretton veckor när jag var på promenad. jag har alltid älskat hundar men min pappa är allergisk :(
men det visade sig att alva och jag bodde på samma gata. så en dag tog jag (med stöd av min kusin Johanna L) och gick dit för att hälsa på.
Sen dess har jag gått dit om vi säger så.
Jag blev bra kompis med alvas underbara husse Gunnar.
Han lärde mig viltspår så det körde vi med alva. kan berätta vad det är nån annan gång för er som inte gör det.
Iallafall, alva och jag gick på spårprov hos olika domare så den 20 juli 2006.

VI har gått en valpkurs och en freestylekurs oxå. och på fritiden så kör vi agility som verkar vara bland det roligaste alva vet. och jag tycker oxå att det är himla skojj.

alva är mycket lydig och har många kompisar. de hos hennes daghusse och nicoles hund amigo, som hon leker väldigt vilt med, och vickans hund siri.

Men en sak är säker. allt detta hade inte gått om jag inte hade lärt känna gunnar.
Hann och alva kom som två räddare i nöden. jag var nämligen väldigt deppad då jag inte kunde ha någon hund.

Han är alltid med mig och alva när vi tränar och med honom blir promenaderna mycket roligare. TACK!


jag och alva

alva

Kommentarer
Vickan was here sa:

Alva e väärkligen(:P) en underbar hund.. :D söötaste Labben asså.. Älskar Alva//Sippan och jag

2008-03-12 / 18:58:42
gunnar sa:

Det var väldigt gulligt skrivet! Jag kan bara komplettera med att både jag och Alva haft mycket stor glädje att umgås med S som i skogens blogg. Hela fem år har gått och det har varit oerhört stimulerande period! Alvas lillmatte är verkligen duktig och trevlig att umgås med!

2008-03-12 / 19:10:03
Stina sa:

allt som står är helt sant. har vart jättehärligt med er. och mer kommer det bli :D

2008-03-12 / 19:12:15 / http://skogens.blogg.se
Stina sa:

Sippan är oxå underbar!

2008-03-12 / 19:12:46 / http://skogens.blogg.se
Vickan sa:

Aaah ja håller med... Stina är Jättetrevlig :D

2008-03-12 / 21:19:57
Elisaaa sa:

Alva e verkligen suuper söt och mysig. Älskar er /elli o pike

2008-03-13 / 15:27:16

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback