dagen före födelsedagen

Datum: 2008-04-23 Klockan: 16:16:11
Tja! Har mycket att berätta nu så jag tar allt från början..
Jo, jag hade massa tid imorse, började halv nio, och jag gick upp tio över sju så att jag skulle hinna allt.
Kl halv åtta står jag nere i köket för att fixa frukost som vanligt, när jag är nästan klar med den, då är klockan tjugo i så ringer mamma. Hon har kommit på att jag ska till sjukgymnasten tio i åtta!! Så jag vräker i mig mackorna och kastar mig på cykeln för att rakettrampa till vårdcentralen. Kom lite försent dåra, men de gjorde inte så mycket. Så jag gör lite gummibandsgympa där i ca en kvart. Sjukgymnasten är lite jobbig tycker jag men jag behöver bara gå dit en gång till, förhoppningsvis.
Så jag snabbcyklar hem igen för att gå till skolan med Nicole.
Vi kom i tid iallafall för vi hade reflektionsdag idag, vilket menas med att man får planera sitt schema själv, man får även vara hemma men de kände vi inte för, och på första lektionen kom ingen lärare så vi satt i korridoren och gjorde lite engelska.
Sen hade vi lite andra lektioner. Och juste! på lunchrasten så skulle vi gå på toa, jag gick förbi en och såg att nån hade satt upp en tavla på toaväggen så jag gick in där glatt tjoande haha, och när jag kommer in och ser att de ligger blod i toaletten, ja vad gör man? jag sprang iallafall ut från toaletten lite halvpanikslagen.

Sen har vi gjort läxor, jag och vickan har läst om fåglar på NOn och pratade med en nia som var rolig, han sa imot vår lärare om att han tyckte inte att vi behövde lära oss fåglar. Och de tyckte vi var riktigt bra ;o) fast läraren ville tyvärr inte lyssa på det!

Sen satt jag och gjorde matte, gillar kapitlet vi är på nu, Algebra och Ekvationer, men tillslut gick vi hem iallafall. Pappa kom hem från Berlin idag så då pratade jag lite med honom angående kameror, haft lite ångest... är Nikon D40 rätt för mig? Kommer den att vara för stor? Kommer jag att kunna ha med mig den hela tiden? Men nu har jag bestämt mig, det är en sån jag vill ha!
Och jag har en lysande idé som jag kom på igårkväll när jag skulle somna, jag kom på en ritning i huvudet om ett jättesnyggt kamerafodral ;) ska nog göra en egen och privat väska till den. Kul va? :) har nån något bra tips om hur man  gör så tell me!

Men iallafall, jag skulle följa med och hämta Amigo, nicoles hund, på hans dagis, så hon kom och ringde på dörren och sa att vi skulle få sjuts dit, men vi gick hem i detta underbara väder. Tycker ni inte att det är heelt fantastiskt??

Ja, och nu sitter jag här och väntar på att nån ska komma hem. Vad ska ni göra idag? jag gillar att få kommentarer ;) Kram

Kommentarer
Viktoria sa:

Heejsann.. :) det är jättebra väder..
Den däär 9:an va rolig.. haha.. Ja måste komma hem till dig nån dag så får ja se lite hur man gör i PS?? Ses.. puss.. Grattis i förskott!!

2008-04-23 / 16:42:08 / http://Andrenens.blogg.se

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback