Sovmorgon, elak blogg

Datum: 2008-04-17 Klockan: 09:41:05
Hej! Jag skrev faktiskt ett kort inlägg igår innan jag var tvungen att springa till tvn för att se på Top Model, riktigt bra program enligt mig. Men som sagt, inlägget ville inte ladda upp sig.. >.<  så det är de jag menar med elak blogg, det är inte nån "privat blogg" som har gjort nåt elakt allså. Utan det är kanske dethär med att blogg byter plattform, vad vet jag? nån som vet?

Igår iaf var jag och vickan ute med hundarna, vi var mest i rastgården och busade och gjorde massa trix med dem. Hundarna verkade ha roligt iallafall, nån annan som har hund och har lite trixtips? eller nån som inte har hund som har lite tips om vad som skulle vara roligt att lära dem. alva hoppade över kopplet några gånger, man kanske kan få henne att hoppa hopprep, skulle se kul ut. Alva verkar älska att hoppa.
Sen cyklade jag och pappa till onoff för att kolla lite på kameror, igen! nu fick jag testa en, fast det är föregångaren till den som jag vill testa.. men den tog "bra" bilder, men inte "jättebra" bilder, men det är ju somsagt inte den jag vill ha.. jag ska kolla vidare nån dag. Eller har ni några tips?
Mina krav är:
  • ca 7-8 megapixlar, vill inte ha för många.
  • bra mackrobilder, allså att den är bra på att ta nära.
  • rätt lång zoom.
  • inte för stor.
  • skön att hålla i.
  • kunna ställa in manuella inställnigar som ISO-värdet och slutartiden och så. slutartiden viktigast.
  • det är ett stort PLUS om man kan ha fjärrutlösare till.
  • inte för dyr, ca 3000kr.
Det är väl inte så mycket begärt?? Så tell me ifall ni hittar nån, behöver tips!

Idag var de andra i klassen och simmade, jag får inte simma än, eller rättare sagt, inte bli blöt om armen. eller såret dåra, och det känns himla osmidigt att simma med en plastpåse tycker jag, och tänk om den skulle läcka in.. ;O

Nu ska jag snart gå och görra  mig i ordning, mina fina kusin johanna kommer förbi från simhallen så kan vi ha sällskap till skolan, najsnajs.
Efter skolan ska jag och mamma till en sjukgymnast så jag kan träna upp min handled. undrar hur det blir...?
Ni får ha det bäst idag!sköt om er! kram

Kommentarer
karin sa:

hur länge har du känt hon viktoria?

2008-04-17 / 15:03:59
Stina sa:

sen jag började sjuan.. snart två terminer. så nu är det typ en och en halv termin. vadårå?

2008-04-17 / 17:43:11 / http://skogens.blogg.se
kar sa:

jag ville bara veta om du kande henne lange. det värkade som dät

2008-04-17 / 17:49:18
becksss sa:

ärw niw bästisarw
?
puwwsss o krammw :):):):):)§§§§

2008-04-17 / 18:02:59
Stina sa:

Hon är en av mina närmaste vänner. Men det har jag flera av.
Vi har vart ute på många promenader och så är vi ju tillsammans varje dag i skolan.

2008-04-17 / 18:43:23 / http://skogens.blogg.se

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback