Citat

Datum: 2008-08-12 Klockan: 10:53:09
Läste ett citat på Pernillas blogg (som förövrigt är en jätteduktig fotograf, lade till henne på bloggkoll så fort jag hittade henne!)
Hon hade läst citatet på Matildas blogg (som oxå verkar vara en härlig tjej)

Citatet löd:
Bakom kameran is the shit!

Och det är riktigtriktigt sant! Jag har jättesvårt att koncentrera mig på saker, som att prata med folk, tänka på annat, jag blir bara lugn och trygg, jag åker lixom in i min egna värld, där allt jag gör, gör jag för att jag vill, inga måsten, ingenting. Bara jag och Majsan (min kamera). Om man inte har det så så kanske det är svårt att förstå. Men vissa har ju en jättestor förkärlek för fotboll, jag för foto. De älskar att spela, jag älskar att fota, och så vidare..

Och mitt citat är:
Foto är ingen hobby, foto är en livsstil.

Tror ni man skulle kunna ändra den till tex. 'Foto är ingen hobby, foto är glädje' ?
Foto är liv. foto är kärlek.

Visst, det finns flera saker som jag älskar. Fast man kanske inte älskar foto på samma sett som man älskar de underbaraste vännerna på jorden eller vad tror ni? Jag skulle ju aldrig klara mig utan dem. Inte utan min familj heller.
Så allting har sin speciella del. Och jag älskar mina vänner enormt. Men jag älskar att fota, men det är en annan sak. Och då går det inte att jämföra, och det är jag glad över, hihi.

Har du något som ligger dig väldigt nära hjärtat?

Jag vet tillexempel att min kusin Johanna L brinner för ridning, eller det är iallafall så jag har förstått det..
Men dela gärna med dig av vad du älskar! Och somsagt så tror jag det finns två olika sortes kärlek. Ett konkret, som människor och djur. Och ett som är mera en.. ååh. varför finns det inget bra ord i mitt huvud.. Mera som abstrakt kanske. För jag älskar ju känslan av att fota.. kanske inte bra förklarat men nu ska jag duscha. Ta dig gärna tid att skriva ner dina åsikter om detta.
PUSS

(detta blev en dagens tanke..)

Kommentarer
Flisan sa:

Jag älskar djur... eller ja, jag har ju ingen "djuursport" som jag håller på med men om jag också skulle börja rida skulle jag vara superduperlycklig! Men det finns så mycket man gillar, som djur, fota, vänne, familj m.m. Men just nu har jag inget sm är sådär eh... jätte"älskat" eller hur man nu ska säga. Kanske bara gympa dårå...



2008-08-12 / 12:07:40 / http://thunan.blogg.se/

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback