Dagens tanke.

Datum: 2008-07-24 Klockan: 22:08:31
VarningVarning! Långt inlägg, handlar om lite allt möjligt, men mest dystra saker som gatuvåld och så. Skrev det för att jag inte har nåt att göra så om du inte känner för att läsa är det bara att skrolla ner.


Gokväll!
Har inget internet nu men denna sida hade jag uppe när internets tog ifrån datorn (den är en adapter, pappa behövde den) Men jag kan ju fortfarande skriva här, bra va?
Tänkte skriva en dagens tanke. har inte så jättemycket humör för det men det kanske kommer igång när jag väl börjat.
Vad ska jag skriva om då? Det är nog bäst att skriva om nåt som jag har erfarenhet av. Först tänkte jag på att ungdomar kan ha det jobbigt hemma. Tex föräldrar som dricker och så. Eller att man blir mobbad och har jobbigt i skolan, skolkar och massa vuxna pratar med en som om de förstod. Även fast jag kanske inte haft lika allvarliga problem så har jag ofta tyckt att vuxna inte alltid förstår. Men det är väl så det är..

Men jag har somsagt ingen erfarenhet av alkholsm och skolk och de. Så när jag vet mer så kan jag uttala mig om det.
Jag har blivit "kamratstödjare" i klassen. Inte riktigt sån men nåt åt de håller skulle jag tro. Där kommer man få göra lite saker. Man kommer även att få gå en kurs om vad man ska göra om mobbing inträffar och så (tror jag...?). Och då kanske jag vet mer. Men man kan ju aldrig veta riktigt tror jag om man inte har varit med om det. Det är ju inte samma sak.

Såå.. vad ska jag prata om istället?...   ...   ...   ...   ...   ...

Nåt roligt.. nåt man blir glad av.. MEN VAD? haha. Jag skriver. raderar. skriver igen. raderar. Det blir inte bra.

Nu har jag internet.

Nu kom jag på en grej.. men de bidde inte heller bra..
snaaark!
JO! Nu vet jag!

Alla har väl hört talas om Engla-mordet? Han som mördade henne hette väl Anders?? Han har ju rättegång nu. Eller kanske inte nu. men ni fattar.

Jag tycker det är så otroligt hemsk med det som har hänt, och de som faktiskt händer. Då tänker jag inte bara på som går så långt att någon dör. Utan på allt gatuvåld och sånt som händer nuförtiden. Man kan ju inte gå säker längre. Man kan tänka "det har ju aldrig hänt förrut, varför skulle de just hända nu? Och just mig?".
Men man kan ju aldrig vara säker och det tycker jag är jättehemskt. Men jag vet inte vad man ska göra åt det. Vad kan jag göra? Vad händer, varför? Jag har hört nån säga att det är att ungdomar har för lite stimulans på fritiden. Därför slåss de osv. Usch. jag får ont i kroppen, och inte minst i hjärtat av att tänka att det kan hända nån man känner.
Jag försöker att inte tänka så mycket på att det kan hända mig. Men det jag är mest rädd för att det ska händra nån av mina nära. Jag skulle inte klara det. Det är... usch!

Men hörni! Sa jag inte nyss att jag skulle skriva om nåt man blev glad av? Och här pratar jag om döden, jag som är rädd för döden, att mina nära ska slitas ifrån mig! Nu skriver vi om nåt kul istället.. ingen kommer väl orka läsa detta för detta är ett så långt inlägg. Men jag ska bara ta och kolla snabbt på nätet efter nåt så kommer de i ett nytt inlägg för nu har jag kommit in i skrivartakter igen!

Kommentarer

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback