Havrekakor med russin

Datum: 2008-07-23 Klockan: 22:04:25
Tänkte slänga in ett recept på ett par kakor som jag och Gunnar tillagade på Betsö. Urgoda! rekomenderas verkligen. Och om man inte gillar russin kan man kanske ha nötter eller ingenting alls ;)



Detta behövs.
ca. 50 st.

150 g margarin eller smör
3 dl havregryn
dl socker
1 dl finhackade russin
¾ tsk bikarbonat eller 1½ tsk bakpulver utrört i 3 msk vatten
2 dl vetemjöl

Såhär gör du.

  1. Smält matfettet och häll det hett över havregrynen.
  2. Tillsätt de övriga ingredienserna.
  3. Rör samman allt till en jämn smet.
  4. Klicka ut den på en smord plåt eller bakplåtspapper.
  5. Grädda kakorna mitt i ugnen, 200° C i ca. 8 minuter.
  6. Förvara kakorna svalt.
Hoppas att du får en god smakupplevelse ;)

(detta är lagt i en ny kategori - Mat - där jag lägger upp recept och sånt)

Kommentarer
Junitjej sa:

Kakorna ser goda ut!!

2008-07-24 / 22:26:57 / http://junitjejen.se

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback