Jag testar

Datum: 2008-06-17 Klockan: 18:05:12
Här kommer en Jag testar! Och denna gång.... trummor... FINNMEDEL! hahahah, spännande, huh?
Men detta är nåt jag vill visa, för alla känner inte till detta. Och det är ju inte bara jag som har drabbats av finnsjukan.


Basiron
Bensoylperoxid som ingår i Basiron AC och Basiron AC Wash har en bakteriedödande effekt på acnebakterien Propionibacterium acnes. Bensoylperoxid ger även avfjällning av huden och därmed avlägsnas det överskott av hornämne som täpper till talgsäckarna. (fakta apoteket)
Min åsikt: Basiron finns i två styrkor 5% och 10%, ena svagare (5%) och den andra starkare (10%). Jag tycker att basiron har funkat för mig, det finns en gel till men jag föredrar motsvarigheten till den som heter Stioxyl (se nedan). Den fungerar ganska snabbt. Speciellt i början tycker jag. Sen slappar den lite och kommer sen tillbaka med kraft igen eller vad man ska köpta.
OBS! Bleker tyger och annat (har jag för mig)!

Stioxyl
Medel mot akne (finnar, pormaskar och kvisslor). Stioxyl angriper aknen genom att åstadkomma avfjällning av hudytan samt har en bakteriedödande effekt nere i talgkörteln. (fakta apoteket)
Min åsikt: Detta medel är bra! Och det finns oxå i samma styrkhetsskalor som Basironen, det vill säga 5% och 10%.
Jag vet inte om denna bleker annat. Men de märker man eller så står det nånstans.
Jag tar på denna på kvällar efter Basironen och har den på natten för att sedan tvätta bort den på morgonen. Men jag har inte så tjockt lager. Man känner nog när det är lagom. haha.
Jag vet inte vad som mer finns att säga förutom att dessa tog bort Alla mina finnar, fast man får ju nya, men vissa dagar har jag faktiskt varit helt finnfri.

Finns att köpa på apoteket.
Basiron: 129:-
Stioxyl: 47:-

Jag vill gärna ha tips från andra om finnmedel! Jag använder andra finnmedel ibland. eller inget alls. bra och låta ansiktet vila för det kan bli ganska torrt..
Hoppas att nån får nytta av detta, om ni orkade läsa. hadebra

Kommentarer

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback