Dagens Tanke

Datum: 2008-05-28 Klockan: 20:01:11
Dagens tanke

Dagens tanke ska handla om tankar.
Jag själv är totalt.. hmm.. vad ska jag säga.. beroende är jag ju, men jag hatar även att kunna tänka.
Ibland känner jag mig så tillfreds när jag tex sitter och ritar, då är mina tankar koncentrerade på det, men ändå tänker de, fridfullt. Inte irriterade jobbigt, utan lagom. De gillar jag. Samma sak när jag läser, fast då är det lite jobbigare. För jag tänker inte allt på annat när jag läser. Och när den är slut eller jag inte läser mer för stunden eller vad man ska säga. Då BOM kommer alla tankar igen.. det är jobbigt. Och då är de inte fridfulla längre, utan värsta tyrannerna.. men de brukar försvinna efter ett tag. Men när jag har läst en bok kan jag bli väldigt tyst och nere efter, det beror helt enkelt på att jag har fått för mycket att tänka på. Och då bla boken.

Det finns de som säger att man ska stänga ute tankarna, varje gång blir jag lite irriterad eller nåt. Jag kan absolut inte bara -Nu blev det mycket tankar. Jag stänger av mig nu.
Det går inte, de kanske inte är så de menar, men det är så jag uppfattar det.
Ibland, oftare nu för tiden, så har jag velat det, otroligt mycket, att stänga av allså. Men lyckas jag? Nej, det gör jag inte.

Men ibland kan det ju vara en lättnad att kunna tänka, förstå, ha koll på vad man säger, osv.
Jag vet inte hur det är för andra, om alla tänker mycket, eller om de kan stänga av sig kanske. Men jag tror det är av anledningen Tankar, och även känslor (det blir nästa Tanke). Aja, det är nog därför som jag vill bli psykolog tror jag. Jag vill försöka lära mig mer om hur folk tänker, reagerar, känner. Jag vet inte om det är psykolog man ska bli då men jag tror det. Och jag har inget imot att folk pratar om det heller. Man kanske tycker att detta inte har så mycket med Dagens Tanke att göra. Medans andra tycker det. Men jag skrev det för det är själva anledningen till att jag valde detta ämne idag. Att jag skulle vilja lära mig mer om det, och hur mina känslor är till tankar. Jag vet inte hur mycket mer jag kan skriva om tankar. Men ni får gärna fråga mig om mina åsikter om det, skriv en kommentar vettja!

Här kommer en lista på några Dagens Tankar som jag skulle vilja skriva om:
  • Känslor
  • Beteende
  • Utseendefixering
Vad tror ni om det? Nu ska jag träna lite på svenskaprovet imorn. Kan det typ men man kan alltid vara tillräckligt förberedd! ♥ /Stina

Kommentarer
Flisan sa:

Har du provat på att meditera npgon gång stina? Det försöker min mamma göra.
Du borde gå på någon sån här meditationskurs. Mamma gjorde det och då fick alla som var där en personlig serie av ord eller ljud som man inte ska säga till någon.
Man ska sätta sig ned och blunda och så ska man tänka på det där ljudet hela tiden. Och plötsligt kanske man flyger iväg någon annan stans i tankarna och är där änta tills man kommer på sig själv med att inte tänka på det man skulle. Genom det kan man rensa ut onödiga tankar och "skräp" ur huvudet. Jag är inte så bra på att beskriva detta men ändå...:P
Om man för detta regelbundet undee en längre tid kan man kommai i någonting dom jag inte kommer ihåg vad det var :P
Haha, det far det jag ville säga. hopas det inte blev ÄNNU fler tankar i ditt huvud efter det här!

Kram!

2008-05-31 / 09:05:16

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback