Fotokursen

Datum: 2008-09-14 Klockan: 19:00:46
Jahapp, då är man hemma nu då. Jag kan berätta lite långsamt för vägen dit var ett äventyr..

Jag åker iväg, i sumpan kommer jag på att jag har glömt kamerabatteriet i laddaren. Pappa som var med mig och jag åker tillbaka, tåget förenat, mamma kommer med batteriet, får vänta på nästa tåg. Pratar lite med nån trevlig människa, han hade alkoholproblem och tyckte att jag ABSOLUT inte skulle börja dricka osv. Han var snäll och så men man vet ju vad alkohol kan göra med folk, tyvärr.

Tåget kommer, vi åker dit. Kommer fram ca tjugo minuter försent. Och sen visar det sig att det bara var en föreläsning, intressant och så men man skulle ju inte behövt fota nåt. Bara kollar vart saker låg i kameran.. yey..


Jag kände mig som en riktig idiot som glömmer batteriet. Men som pappa sa Vi kommer skratta åt detta senare.
Så sant som det är sagt!
Fotokursen var intressant men det bästa var på slutet när man fick gå och kolla lite på olika objektiv och blixtar. Vill ha ett 50mm f/1.8. Finns inte med AF till min kamera än men han som ledde det hela sa att det ryktas om att det ska komma ett! Ååååååh, jag längtar så mycket.. funderar på att köpa en begagnad SB-400-blixt oxå..


Kommentarer
Johanna sa:

snygga bilder :) haha du har du fått ta dom där bilderna på folk på centralen ;)

2008-09-14 / 19:17:35 / http://eljs.blogg.se/
Anonym sa:

Jättetuff bild! har också tänk att ta en sådan bild i folkmassor!

2008-09-14 / 19:46:19 / http://www.bloggfji.se

- Jag fotar med min Nikon D40

- Jag gör mina redigeringar i Photoshop Elements 5.0 och Photoshop CS2

- Alla bilder är mina egna om inget annat nämns

- Jag vill inte ha massa reklamkommentarer, TACK

Ditt namn här tack:
Bli ihågkommen?

Här kan du skiva din epost om du vill: (visas bara för mig)

Om du har blogg eller annan URL skriv den här:

Åsikten:

Trackback